yatzy!!

2010-08-03
21:13:46
Idag har det varit en fin dag trots omständigheterna...

Begravningen var väldigt stillsam, inga komplikationer. Jobbigt var det naturligtvis, speciellt att se mina mostrar, min morbror och speciellt min mamma så ledsen...Så många tårar man fick fälla.

Vi hade fina psalmer som fick en att tänka speciellt mycket på Morfar.
Vi tog upp det, jag och moster Malin i bilen att just "Tryggare kan ingen vara" var en av morfars favoriter.
Jimmy tyckte att det lät som en lustig låt - men tänkte inte så mycket på den förrän på hemvägen.
Han frågade mig då:
"Anna, vi fick ju aldrig höra Räk-låten??!!"
"Vilken j*vla räk-låt?"
"Jamen du vet, Trygga Räkan som du och din moster pratade om i bilen..."
"Tryggare kan ingen vara?"

Vi familjen åkte hem till mamma och pappa. Där har det varit strålande sol!
Vi har legat och solat på gräsmattan, sedan ätit en underbar middag.

Vi har avslutat kvällen på vackert familjeliv, (UTAN ALKOHOL) ättit efterrätt och spelat Yatzy.
Jimmy var stjärnspelaren medans jag hamnade nästan sist hela tiden =(

Hatar att förlora - men ÄLSKAR att spela spel =D



               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: