övergiven...

2010-08-12
22:22:57
Jimmy verkar må bättre nu.

Han åkte till vårdcentralen där de såg att det var en stukning. Visserligen en ordentlig en, men ändå skönt att det inte var en spricka. Så det blev att vara hemma med ipren idag, och så får vi hålla tumamrna om att hans hand blivit bättre till i morgon =) Svullnanden har gått ner, dock har handen blivit lite blå O__o

Min lilla smurf...

Annars så kanske ni märkt att jag varit lite nedstämd och bitter i mina inlägg på sista tiden.
Och det har ingenting med Jimmy eller familjen att göra...utan det handlar naturligtvis om jobbet.
Och nu ska jag inte sitta och gnälla över att mitt jobb är hemskt och jobbigt, för det är inte värre än andra jobb.
Dock känner jag mig så ...övergiven.
Det är nämligen så att i morgon jag får säga adjö, till ytterligare två jobbarkompisar jag uppskattat otroligt mycket på Xzakt.
Jag har under mina två år på Xzakt, tyvärr sett flera av mina kära jobbarkompisar gå vidare till nästa steg.
De steg man tar från Xzakt och till det dära som man gått och längtat efter. När man vet vad man vill göra i livet.
Jag är inte bitter eller avundsjuk för att de lyckats komma på vad de vill göra eller för att de lyckades ta sig härifrån. Tvärtom, jag är jätteglad för deras skull.

Dock känns allt så vemodigt. Att de som lyser upp ens trista vardag inte kommer att finnas där längre.
Även om man bara är "en jobbarkompis" och man kanske inte umgås på fritiden, så har man ändå varit med varandra, varje vardag, 8 timmar om dagen under 2 års tid. Det är mycket.
Och det är därför jag med gråten i halsen skriver följande:

Tack för all tid som ni funnits där, stöttat mig, hjälpt mig, muntrat upp mig, tröstat mig, skrattat åt mig men också MED mig, gett mig en klapp på axeln, gett mig beröm, gett mig råd, sagt "God morgon" ,"Hej", Hej då, vi ses i morgon", "Trevlig helg"....Aldrig mer får jag höra dom orden från er.
Men jag är så glad för er skull.

Själv ska jag lyckas klura ut vad jag själv vill göra med mitt liv,
men också vara glad över de som finns kvar här hos mig =)
Lycka till, jag hoppas att vi ses igen!//Anna a.k.a "Svampis", "Anders", "Cp-systern", "Anno" "Patrik" m.m...


People who walk
seems to be walking away
but they're just moving forward
when I choose to stay

P.s dock fick jag höra följande GODA nyheter idag: Madde is here to stay! Plus att jag fick min ledighetsansökan godkänd! STOCKHOLM HERE WE COME!


               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget


Ewe 

Va tråkigt :( Jag förstår hur det känns..många har komme och gått på mitt jobb också, vidare till studier, månader av att resa runt jorden osv.. sånt man drömmer om att göra.


2010-08-12 / 23:56:43
Blogg: http://evelinaburvall.blogg.se/


Emelie 

Det är HELT okej att gnälla över sitt jobb, ibland måste man få göra det. Ush va tråkigt att så många slutar, men du kommer också att hitta något annat att göra så ge inte upp... Va kul att ni ska till Stockholm! :)


2010-08-13 / 22:37:03
Blogg:





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: