Mitt förfall

2010-08-04
23:16:41
Åh nu kommer det att bli ett sånt där "neg-inlägg" men jag är verkligen INTE på bra humör just nu =/

Jag har jobbat i två dagar och i morse fick jag mitt första "varningstecken" på att saker och ting inte står rätt till.
I vanliga fall brukar jag ändå vilja klä mig fint, sminka mig. Brukar också fara på jobbet så att jag är där i hyffsat god tid i af, så jag hinner koppla av innan jag börjar.
Imorse tog jag bara på mig nå trasor, tittade mig inte ens i spegeln och sket totalt i att sminka mig...
Jag for hemifrån så pass sent också att när jag väl var framme på jobbet var det 3(!) minuter innan jag skulle börja. Så här får det ju bara inte vara!

För jag kommer att jobba så här en hel månad! Jag kommer att börja dagen 13.30 och sluta 22.00 varje dag! Utom fredagar då jag får sluta klockan 20.00. Men det är sent också, man vill ju vara hemma tidigt när helgen börjar =(

Nää allt känns så tråkigt och jag är såå opeppad! Allt som jag göra går ju inte.
Kan inte träffa Jimmy alls i princip förutom på helgen.
Och på vardagarna har jag aldrig lust att göra något på morgonen INNAN jag börjar jobba.
Typ stiga upp 07.00 och fara och träna t.e.x är inte riktigt min grej när jag vet att jag ska på jobbet sen...
Fatta att få jobba till 16.00 -17.00 och bara få komma hem, laga mat och äta tillsammans? Sen gå på någon mysig prommenad eller fara och simma? Kanske gå på bio på en onsdag? Eller lyxa på mysig restaurang?
Eller ha filmkväll med poolarna....

 

Klart att jag ställer upp att jobba till 22.00 någon dag sådär. Men en hel månad(!) Det KOMMER att ta knäcken på mig. Men bara att härda ut. Nästa månad måste jag få slippa. Jag ska snacka med min schemaläggare för så här får det inte se ut! Jag kommer att förfalla.

Men trots mitt neg.inlägg är jag inte helt missnöjd med dagen. Det har gått fortare än väntat.
Plus att jag och Jimmy ska göra fint i vårt sovrum och det känns jättekul =D Han kirrade ju biffen min lilla "Superman", och flyttade både garderober och bokhylla åt mig =D
Skönt att få skriva av sig och det blir satsning på både smink och fina kläder i morrn tror jag!

Galet skyfall och åskväder nu när jag skulle gå hem - läskigt =/



               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget


Anonym 

Svar: Måste kännas jätte bra verkligen att klara sig utan att äta kött :)



Men får jag fråga några saker? ^^ Kan typ ej så mycket.. =/

Vet du någon sida med bra recept för vegetarianer? Ska man äta några tabletter för att få i vitaminer?

Vad äter du istället för kött till saker?



Och en jätte dum fråga.. Om man typ är borta, och det är potatis, kött och sås. Kan man äta såsen? :S:P Asså, oftast gör många ju att dom tar det köttet stekts i och gör det till sås.. :P


2010-08-04 / 23:33:58
Blogg: http://sheeskake.blogg.se/


Anonym 

Svar: Åh, tack för alla tips! :D

Allt jag tänkte var typ ris, potatis och sallad. :P haha. Men verkar finnas massa ju. :) Ska ta och söka lite på google då och se om jag hittar något som verkar gott som ska bli min första måltid som vegetarian då :)



Linser, bönor mm är ingen favorit dock, finns kanske andra man gillar, kanske har smakat de äckliga :P haha.



Men ja, jätte snällt att du skrev :)

Det som blir mest jobbigt är nog när det är kräftskiva, xD älskar skaldjur. :P Och sen julen, utan julskinka och prinskorv. haha. Men somsagt, är ju bara jul en gång om året, och kräftskiva med typ, så må nog överleva ^^


2010-08-05 / 00:49:21
Blogg: http://sheeskake.blogg.se/


Ewe 

Men stackare ! :( Även om en månad går fort så är de inte kul alls!

Vecka 33 och 34 så är jag ledig båda helgerna så då tycker jag att vi ska göra något! :)


2010-08-05 / 12:09:36
Blogg: http://evelinaburvall.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: