Snyft ...

2010-04-03
00:54:27
Som jag berättade för ett tag sedan hade jag sett den riktigt sorgliga filmen "My sisters keeper"
Den handlar om en tjej som haft diagnosen leukemi/cancer sedan 5 års ålder, och hon kämpar med sjukdomen varje dag i flera års tid. Filmen visar hur det påverkar familjen.

Jag började då tänka den allra första gången jag hörde talas om cancer överhuvudtaget, och tänkte direkt på ett avsnitt från "Snobben" som heter "Why Charlie Brown, Why? som jag då såg när jag var riktigt liten.
Jag hade då varit tvungen att fråga mamma och pappa var det var för något, och fick det förklarat.

Jag vet att jag var väldigt ledsen då, och nu när jag tittade på avsnittet på youtube lyckades jag även denna gång fälla några tårar.

Jag antar att det tar extra mycket när barnen blir drabbade, och det är så mycket förklaringar hit och dit, besök på sjukhus, så mycket tester och hår som ramlar av...

Det som är så fint med avsnittet är att det är väldigt sällan som man får som liten se något allvarligt som faktiskt kan hända. En  inblick på hur det kan vara när någon i ens närhet drabbas.
Jag menar naturligtvis inte att det är fint med cancer, men de förklarar situationen väldigt barnvänligt.

Se en liten snabbversion av avsnittet här:



               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: