Disgaea 3

2010-04-26
16:01:57




Har ni spelat Disgaea 1 och 2? Och tyckt om dem?
Då rekommenderar jag Disgaea 3.

Jag gillar verkligen spelen.
Spelmässigt skiljer de 3 spelen sig inte speciellt mycket. Samma slags battle-system, upplägg o.s.v.
Det bästa med Disgaea är dock att det är så mycket mer än bara spel.

Det är storyn, karaktärerna, musiken och främst humorn och värmen i spelen.
Och i 3:an är det dessa saker som skiljer de 3 spelen åt allra mest.

Jag fullkomligt älskar allting som låter och rör sig i spelet.
Storyn är väldigt origenell, och jag blir road av varje minut.
Det är precis den humor jag vill ha.

Tyvärr är battlesystemet lite för enformig för min del, men the rest ish perfect ;)

Mao och Raspberyl är de två som lyser starkast genom spelet.

Battlesystem: 6
Karaktärer: 10
Musik: 9
Story: 10


Betyg: 8

Disgaea 3 Opening:






Disgaea 2 Opening:



               k o m m e n t e r a
               Intressen^^ | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: