Nausicaä of the Valley of the Wind

2009-09-20
14:56:47
Vi köpte Nasusicaä of the Valley of the wind igår.

Jag har ju aldrig sett den tidigare!
Shame on me! Det var ju i principden första filmen av Miyazaki!!
Och vad kan jag säga? det var riktigt bra, som väntat? ;)

Fast jag älskar ju verkligen dessa filmer...they are special.
Filmen är från 84, men det märks knappt då animationen och kvaliteten verkligen är hur bra som helst!

Och storyn, väldigt originell med oförflömliga varelser och karaktärer.
I loved it!
Det var väl inget jag störde mig på...alls. Fast jag kan ändå inte sätta den på samma prispall som t.e.x
Spirited Away och Howls Moving Castle.

Det blir:
4/5




               k o m m e n t e r a
               Intressen:) | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: