Legender från Övärlden

2009-09-20
23:51:20
Vi köpte Legender från Övärlden samtidigt som Nausicaä...
Mest för att jag aldrig hört talas om filmen förrut. Den är gjord av Studio Gibli, dock inte av mästaren Miyasaki själv...utan hans son Goro.

Redan från början märkte jag hur otroligt fint animerad filmen var. Musiken och storslagenheten var fantastiskt.
Efter ett tag tyckte jag dock att filmen var ganska seg, och att det var väldigt många frågor som jag satt
och höll på. Vääldigt länge.

Men förutom det så var det bra animation och musik. Fina karaktärer.
Detta var Miyasakis son Goros filmdebut, och jag tycker att han gjorde ett bra jobb.
Dock har han mycket kvar att lära när det gällr att komma upp i sin fars fotspår.

Filmen får:
3/5




               k o m m e n t e r a
               Intressen:) | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: