4/9 - 09 - Från gråt till lugn

2009-09-05
00:26:13
I morse när jag kom till jobbet var jag både stressad och trött, då jag hölll på med många projekt samtidigt.
Det jag suttit och gjort hela dagen i går, hade jag väldigt lite kvar av, och när jag
skulle sätta mig vid arbetet ser jag till min förskräckelse att allt mitt hårda arbete som jag ägnat gårdagen åt -
var helt försvunnet.....

Jag höll mig för att inte gråta, och har alltså arbetat idag med samma saker
plus en massa annat som skulle vara gjort idag.
Som inte alls kommer att synas för varken arbetsgivare eller på min lön.
Det kommer inte att se vackert ut i framtiden då jag kommer till jobbet nästa gång, speciellt när
mitt arbete är halvklart.

Jag rev mitt hår, skrek inombords och drack några glas vatten, och försökte se det hela på en annan vinkel.
Jobbiga dag må jag säga, dock så tänkte jag att jag skulle kunna släppa allt när jag kommit hem....
eftersom att jag nu kommer att vara ledig. Men det biter fortfarande lite grann baki huvudet
på mig, och jag hoppas att jag kommer lindrigt undan..

Det kan inte hjälpas...

På vägen hem från jobbet så kändes det väldigt skönt dock. Jag ringde til Björn, hade inte pratat med honom på länge då han varit i Spanien. Det var något upplyftande i alla fall.

När jag kom hem var jag måttligt munter, både trött och slut, la mig i soffan och försökte känna av
helgs-ledigheten. Dock gick tiden snabbt och jag skulle ju hinna med båda prommisar och läsa manga.

Vi gick tillslut och hyrde film, då mitt hjärta kändes lite gladare då filmtittande inte händer ofta i vårt
hushåll...
Jag tittade på fodralen av både den vältalade "Män som hatar kvinnor" och "Sukiyaki Western Django" med den snygge japanska killen på fodralet.

Vi började gotta oss i Män som hatar kvinnor vid 21.30 kanske, och nu, cirkus klockan 00.00 så är den slut.

Jag måste bara säga att jag inte är besviken. Jag hade höga förväntningar, och dom förväntningarna
visade sig vara rättvisa. Skådespeleriet var lysande, jättebra karaktärer och storyn skitbra.
Jag gillar iochförsig sådana här filmer...

Den snygge Japanen får dock vänta - jag är trött och måste sova nu.
Jag hoppas att jag kan njuta i helgen utan den mista tanke på jobb.

Godnatt!!




               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget


Therese 

ÅH, såg också den i helgen! Typ..tusen år efter alla andra..den var fan bra! :O


2009-09-06 / 20:43:16
Blogg: http://lipstickkiller.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: