Lovely Complex

2009-10-20
01:04:58
Innan "Lovely complex" var jag faktiskt inte så himla intresserad av att titta på shojo-anime eller läsa shojo-manga då jag alltid sett "shojo" som oerhört töntigt. (som .t.e.x Sailor moon)

Men boy, vad fel man kan ha?


Den handlar om den ovanligt långa Koizumi Riza, och ovánligt korta killen Atsushi Ootani.
De går i samma klass och är i ständigt luven på varandra.
De har i klassen t.o.m blivit kända i klassen som Hanshin/kyoshin(ett japanskt komiker-radarpar.)
Något som de båda verkligen hatar och som inte direkt gör deras kompelx lättare att handskas med.

Men trots deras komplex har de bestämt sig att faktiskt ska hitta den stora kärleken, och de gör en pakt om att de i stället ska hjälpa och stötta varandra, så att de båda kan uppnå sina mål.

And the rest yeah...man kanske kan ana vad som kommer att hända, men jag måste säga att resan dit är oerhört humoristisk, spännande och t.o.m full av känslor. Animen följer mangan perfekt till en början därför är båda två riktigt underbara. Svårt att inte älska karaktärerna, och animationen är riktigt originell.

Jag älskar den!!

Betyg:
10/10





               k o m m e n t e r a
               Intressen:) | Länka inlägget


Ewe 

Jag älskade Sailor Moon när jag va liten ! :( :P


2009-10-20 / 11:00:52
Blogg: http://evelinaburvall.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: