Kingdom Hearts

2009-10-20
01:25:23





Jag har fortfarande inte recenserat ett av mina favo-spel?
Pinsamt. Spelet är ganska gammalt, jag var 14 år när jag spelade det för första gången...
Säger ju ganska mycket, då jag är 22 år nu O__o.

Men spelet är fantastiskt!

Det är sjukt flummigt och lite svårt att föklara utan att avslöjat för mycket.

Men Sora och hans två vänner Kari och Riku splittras under en stormig natt...
Sora vaknar sedan upp i en helt okänd ny "värld" där han träffar 2 välbekanta ansikten
(for oss, inte för han) Kalle och Långben(!)

De förklarar att de hade blivit skickade av Kung Musse för att leta efter den som bär "nyckeln"
denna person är just Sora som fått nyckeln bredvid sig då han vaknat.

Tillsammans ger sig de ut på en resa för att slåss mot onda skurkar från andra Disney-världar, träffa kända ansikten från tidigare Final Fantasy-spel  och besegra de onda "Heartless".

Men Soras största önskan är att få se sina vänner igen, och få återvända hem.

Disney + Final Fantasy= Kan det bli bättre??



Låter denna trailer tala för sig själv:




Betyg:
10/10


               k o m m e n t e r a
               Intressen^^ | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: