Ashita no Ousama

2009-11-03
21:26:50
Har förresten hittat en ny manga som jag följer - vilket var ganska bra då jag har lite mangatorka..
de som jag följer nu kommer nämligen bara ut en gång i månaden(!) Men inte den här, den kan gå bara några dagar mellan - det är hur bra som helst!

Ashita no Ousama handlar i alla fall om Yu, som ursprungligen bott med sin mormor ute på landet.
Nu har hon flyttat till "stan" för att utbilda sig. Dock så känner hon sig väldiugt "tom" inuti då hon inte ännu har hittat det hon verkligen vill göra.

Men en dag får hon följa med en i klassen och se en teater.
Och det är då hon inser - att hon vill bli en skådespelare!



Genre: comedi, drama, josei, romantik, slice of life

Man kan lätt säga att denna manga verkligen tilltalat mig! Tjejen är dessutom i min ålder(!) Det är ganska ovanligt. Dock är genren "josei" vilket betyder att det är inriktat till "äldre tjejer".
Jag har dessutom en gång i tiden varit intresserad av både teater och skådespeleri.
Fast det har jag nu lagt på hyllan då jag förstod att jag inte hade någon direkt talang för det.

Kanske Yu också borde gjort?

Hur som helst är ju mangan långt i från färdig. Men jag tycker väldigt, väldigt bra om den =)

Ashita no Ousama hittar ni här




               k o m m e n t e r a
               Intressen:) | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: