31/5 - 09

2009-05-31
23:11:21
Idag var det typ varmare än igår, det blåste dock, vilket var tur. Annars hade jag nog smält bort.

Denna dag är Mors dag, och den har sett ut så här:

Steg upp kl 11.30, var typ hur trött  som helst. Gjorde i ordning i fika, för att käka. Skulle ta bussen 13.15 för att åka in till stan.
Marcus och Jimmy skulle stanna hemma för att de skulle tvätta.
Jag märkte vädligt snabbt att det var shorts och linne som gällde idag och inget annat.

Kom in till stan, och inser att jag bör nog köpa en morsdagspresent. Jag går på claus Olsson och hittar en väldigt fin blom-hylla som man kan ha ute. Den skulle bli perfekt. Men när jag går till kassan inser jag till min fasa att min käre karl har mitt kort(!) det blev att ringa till brorsan och låna pengar illa kvickt.

Jag fick pengarna, och tog min hylla. Den var inte så tung men väldigt klumpig att bära. Men jag gick till A-torp med den. Och jag mäkte hur det började brinna bak i ryggen på mig. Blev att gå till Therese och sno solskydd. Fy f*n va varmt det var, höll på att svettas ihjäl.

Jag och Therese följdes åt till mormor. Vi var typ "hundvakter" tills maten blev klar. Min snälla pappa grillade mina "veg-burgare". Sen kom Tommy och Andrë och vi drog till Handlarn för att chilla. Sen tillbaka till mormor. Typ hela min släkt var där.
Typ kusiner som man en gång suttit barnvakt för har gått och blivit "teens". det är då man inser att man börjar bli gammal.

Jag, Andre, Tommy och Alle drog sen vidare för att fixa Tommys bil. Vi hade även pratat om att vi skulle sova hos mamma på kvällen, och fara och bada i morgon. Men Jimmy och Marcus ville inte. Jag och Jimmy började tjaffsa via telefon, om vad vi skulle hitta på i sommar. Herregu!

Jag och Therese satt och ugglade medans dom höll på med bilen, på Tuvan. Men vid 21.00 så fick vi oss äntligen hem.
Vi beslutade att vi ska fara till mamma i morgon i stället. Slutet gott, allting gott.
Nu spelar vi Guitar Hero, och jag ska nog sova snart. Det känns som att jag fått solsting lr ngt....



               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: