30/5 - 09

2009-05-31
00:23:43
Ännu en helg att uppdatera!

OLE OLE OLE OLE
- Jag har semester!!! Weeii!
Igår firade jag semstern genom att komma hem, och göra en taco-paj till mina kära vänner som inte orkar laga mat.
Och dels för min egen skull så jag skulle slippa äta upp den äckliga köttfärsen som låg i frysen.

Jag hade gjort klart köttfärsen, gjort i ordning fyllningen, och tagit ut pajformen ur ugnen. Jag använder grytlapp och handske och lägger pajskalet på bordet. Då inser jag att färsen och fyllning är på spisen, så jag måste flytta pajskalet ytterligare en gång. Och glömmer naturligtvis grytlapp respektive handske  denna gång. Och bränner 6(!) fingrar!

Jag blir så j*vla förbannad! Slänger typ vattenglas och stolar i golvet, för att jag inte kunde göra något. Stod mest vid kranen för att kyla mina fingrar. Men det gör ju så s*atans ont! Köket blev ett living hell. Jimmy vart tvungen att finish what I started och dessutom diska, och städa upp allt i köket, medans jag satt vid bordet, grinandes med fingrarna i ett vattenglas.

Och den förbannande pajen from hell, hur skulle jag nu kunna ta den till våra svältande pojkar i stan?
Jag satt med fryst broccoli i händerna och väntade på att det skulle känns bättre. Jag ringde och tvingande Therese att komma in till stan så hon kunde bära pajen åt mig.

Vi drog till apoteket, och köpte mirakelsalva och plåster. Sen blev det systemet och köpte sprit.

Sen  drog vi till Kent. Och pojkarna fick äntligen sin paj, och mina fingrar började kännas bättre.
Och så var kvällen räddad!
 
Vi spelade Fylle-brännboll på kvällen. Hehe. Det var roligt.
Men där vid 22.00 blev jag typ nykter igen, så vid 00.00 drog jag hem :P
Hittade Jimpo och Marcus(vännäspoolarn) här hemma som bunkrat upp med snacks och "Freddie got fingered"
Jag gick typ och la mig direkt.

I morse så vaknade jag 11.30(!)  Jag kände väl av semestern och unnade mig en lyxig sovmorgon.
Vi käkade frukost, och Therese ringde, så vi skulle möta henne vid 14.00 på busshållplatsen.
När hon kom drog vi på affärn, köpte slush och tittade på ankorna. Sen drog vi hem till oss, satt och solade på gräskullen utanför vår lägenhet. Och det var SJUKT varmt. men underbart.
Hoppas att HELA min semester blir så här ^__^

Vid 15.40 drog vi in till stan, käkade mat(Veg. of course) drog ner till älven och satt där, tog kort och fulade oss.
Sen for vi hem till Therese, spelade lite kubb och satt och snackade. Sen blev det lekparken.
Vi körde Fångarna på Fortet.(Jag behövde inte göra något, jag var Farafara. Var för trött och svettades.)
Sen gjorde Therese, Marcus och Jimpo "Spindelmannen" i klätterställningen medan jag tog kort. Det var roligt. Sen drog vi till Coop för att käka glass.
Jimmy hittade en 50-lapp på toan på Coop och var hur nöjd som helst. Sen när vi skulle gå kommer en liten 6-årig flicka och letar efter nånting.

Vi misstänker att det var hennes 50-lapp, så lite dåligt samvete hade man jue höhö.
Men inget att göra åt.
Vi for hem till Therese igen, sprejade på oss myggmedel, och Marcus och Jimpo körde kubb med egna regler.
Sen blev det in till stan igen, vi satt på Max och då kom Ewe. Vi satt och snackade där i ca en halvtimme. Sen gick vår buss, och nu är vi hemma. I morrn ska jag och Therese till mormor för att fira morsdag, och Marcus och Jimpo ska tvätta här hemma. Få se om det blir något skojj på kvällen med :) MINA FINGRAR ÄR BRA IGEN!!



               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: