21/3 - 09

2009-03-21
10:42:29
Jag svarar på  kommentaren från Stickan här i stället:

Men Anna, det är ganska normalt att hälften går till räkningar :P Den dag man har hus och barn lär du har kvar ännu mindre..och har du ändå hälften kvar nu liksom är ju det mycket ;P

Om jag har 11400 kr, och 6400 kr går till räkningar har jag ca 5000 kvar.5000 delat i två är 2500 kr. Det är inte jättemycket för 2 personer. Det är faktiskt existensminium. Om jag skulle gå på sociala så skulle jag få exakt 11400 kr(!) Räkningar plus hyra.....

Mat går på ca 2000 spänn och busskort ca 1000 kr. Sen har vi 2000 kvar och det kallar jag inte speciellt mycket.
 Man klarar sig naturligtvis men det skulle vara kul att få spara pengar nångång så man kan göra ngt roligt t.e.x fara och resa e.t.c. Mina kompisar säger t.e.x till mig att de vill att jag ska lägga undan pengar så jag kan följa med dom till Stockholm, Malmö eller något sådant. Men just nu kan jag inte.

 Det är inte megaskojj att slita arslet av sig varje dag, komma hem kl 19.00 varje kväll för att tjäna ihop så att man "klarar sig"

Och när man skaffar hus o.s.v har man förhoppningsvis lite mer lön och ännu en inkomst från partner. Och då har man ändå inte tid att fara och resa...då har man ju levt ungdomens glada dar :P Maha...

Det är så jag känner i af....


Och nu vill jag inte ha några påhopp om att jag ska "tvinga" min partner att arbeta, han gör så gott han kan.
Det är faktiskt svårt att få jobb nu.

Utan jag ville bara gnälla av mig lite på bloggen att jag inte fick så mycket pengar som jag trodde att jag skulle få.....det är ju inte alltid kul. Förväntade mig i af en tusing till....

Men som sagt var, jag är gnällig för att jag inte kan fara till Ikea och köpa dom där grejerna jag ville ha, jag kan inte fara till Stockholm och Malmö i sommar, och kan då inte fara på vår romantiska drömsemster ännu----

Men vi är inte fattiga, vi klarar oss ^___^

Sorry, jag blir bara lite gnällig när folk börjar sina kommentarer med "Men Anna...." som om jag vore 5 år och inte vet nånting.....



               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget


Therese (Stickan) 

Du ska då ALLTID ta allting på fel sätt?

Påhopp? Va?


2009-03-21 / 11:34:58
Blogg: http://lipstickkiller.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: