3/6 - 09

2009-06-03
20:24:49
Ooops, glömde uppdatera...igen :/

oh well:

1/6

Första dagen på min semster - och kl 08.00 ringer mitt jobb och undrar om jag kan tänka mig att jobba.
 No f*cking way in hell!
Jag sa att jag skulle bort, la på och somnade om igen.

När jag vaknat upp vid rimlig tid, så var det att snacka ihop sig om hur dagen skulle bli.
 Jag ville till Brönstjärn, det var däremot tydligt att varken Marcus vår käre Vännäsgäst ville fara, eller min trevliga karl.
 Jag insåg senare att det skulle bli svårt att få sig dit. Så jag ställde in alltihopa.

Men efter ett tag fick jag veta att Therese skulle få följa med brorsan hem till Brönstjärn för att hämta böcker å grejer.
Då blev jag berserk och ringde och frågade varför brorsan inte kunde ta med oss, så vi kunde ta oss till Brönstjrän i af.
Men Tommy hade bråttom, och han hade inte tid att hämta oss i hamn. Han hade uppkörning för C-körkortet kl 14.00.
Men det bestämdes att efter att han kört upp, att han skulle hämta oss i stan för att sedan ta oss till Brönstjrän.

Jag surade lite grann, tills vi kom in till stan och träffade Therese. Vi satte oss i paken, och tillslut kom även Mirre. Det var roligt, det var ju ett tag sen. Medans vi sitter och väntar på att brorsan ska bli klar, kör han förbi med lastbilen och vinkar.
Då blev jag riktigt nervös, och hoppades att han skulle klara det.

Vid 16.00-tiden ringer han äntligen, och han  hade KLARAT DET! Han skulle komma och hämta oss i samma veva så jag smet iväg och köpte blommor till honom.

Vi far till Brönstjärn och mamma bjöd på sin goda Biff Stroganoff. Men veg som jag och Jimpo är, kunde vi ju inte käka den.
Men aja, det vi åt var ju också gott.

Vi var där ett tag, sen kom Bamse och gänget, och vi drog till Ljusvattnet för att se på match.
 Men på vägen dit, får bilen motstorstopp och vägrar gå i gång igen. Vi puttade på i uppförsbacke, lyckat?

Tillslut startade skroten och vi kom oss i väg.När vi kom fram var matchen nästan slut, och det var ingen direkt action.
Vi drog tillbaka, och var i Brönstjärn till kl 01.00 nån gång. När vi kom hem så somnade jag direkt.

2/6

Jag, Marcus och Jimpo hade beslutat oss för att vara hemma idag och bara chilla. Men jag blev väldigt snabbt rastlös och började göra vegitariska bollar(veg.versionen av köttbullar) Det gick bättre än vad jag trodee, men det blev väldigt mycket disk dock.

Efter det började jag göra i ordning våra grillspett.(paprika, majs, veg.bullar, cornbitar, lök, rödlök, svamp och körbärstomater) Det blev fler än vad jag förväntat mig. så jag ringde till brorsan och hörde om han hade käkat, och det hade han. Men han ville komma förbi i af, och det var ju kul. Han tog även med sig Therese som inte hade ätit och det var ju tur för vi hade grillspett som räckte och blev över.

Vi hade lite otur med grillningen dock, den j*vla engångsgrillen ville ju inte starta! Så jag och Tommy for och köpte en ny. Då funkade det, och det blev Tommy som var grillmästaren!
Vi käkade, plockade undan och gick in. Tommy somnade. Vi snackade och såg senare på Desperate Housewives.
Efter det for Tommy och Therese. Jag läste manga ett tag, sen glodde vi på Kopps. Det var inte så bra.

Somnade sen

3/6

Idag yay! Vaknade kl 12.30 (!) En förstörd semesterdag!
Jag drog på mig mina kläder, satt vid datorn ,och for in till stan vid 14.30, och var framme i stan kl 14.00.
Träffade Therese där och vi tjollrade runt på stan och köpta lite grejer. Storslösare som jag är.

Inser där att jag inte käkat ngt och köpte en sallad för cirkus 40 spänn.(GOOOOOOD)
Sen satt vi i parken och chillade. Vi tjollrade runt ännu mer, sen går vi och fikar på fiket inne på CK, fan va gott!
Vart tvungen att fylla på mobilen, så vi stack på Ica, och vi handlade. Och sen for jag hem.

Hemma gör vi i ordning tacos(på corn) och blev hur gott som helst. Nu sitter jag här och är alldeles sprickfärdig och törstig. Blir nog att läsa manga i kväll eller glo på när Jimpo och Marcus spelar Guitar Hero.

Fan va långt det blev :/


 

               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: