Är ostron ok att äta?

2009-07-19
23:45:11
Mamma fundera länge på vad hon skulle kunna köpa
hem till jag och Jimpo medans vi var hundvakt.

Tillsut kom hon på det och köpte en burk med "Red Curry"
Detta var enligt henne, vegitariskt.

Jag kikade på innehållsförteckningen och hittade "ostronsås" som innehåll.
Jag funderade länge och väl på vad man skulle kunna kategorisera detta.

"Är det ett djur eller en växt?"

"Det är ju ett skadjur!" sa någon och dumförklarade  mig.

Jag kunde ändå inte sluta jämföra ostron med.. sniglar. Och sniglar är ju insekter. Och insekter skulle jag (inte äta) döda väldigt enkelt.

Men efter ett tag började jag tänka på en scen ur "Alice i Underlandet" nämligen denna:




Tänk på detta när ni funderar på att äta ostron....

               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: