15/1 - 09 It's an update!

2009-01-15
21:51:23
Okej, jag vet inte riktigt hur det här med bloggar fungerar...fortfarande? Men jag känner ändå för att skriva av mig lite soc here it goes....

Det var ju ett tag sen sist....Skrev väl sist i oktober tror jag och nu är det januari? Hehe...Oops...
Jimpo spelar i af Legend of dragon just nu, spännande huh?

Jimmy fyller by the way år på måndag :D Det är något att se fram emot...men vi vet inte riktigt vad vi ska göra dock?

Vi hade väl egentligen planerat det så att Jimmys familj skulle komma, men deras bil har gått sönder så det blev som inte...
Han blev nog lite besviken, men han klarar sig. Har i af köpt hans presenter klart ^__^de blev inga dyra grejer, vi är ju inte såå rika nu :/ Hoppas han blir gla ändå...

Var dessutom o handlade lite gosaker inför helgen i dag. Min snälla pappa kom å hämta mig och sen for vi till solbacken :)
Önskar jag kunde återgälda honom nån gång för allt han gjort/gör för mig. Världens snällaste pappa lätt. Det var så roligt när jag berättade för honom att vi skulle göra räkmackor i helgen, då han blev så ivrig och sprang och hämtade grejer som han tyckte att jag bara var "tvungen" att ha på mackorna....Hehe.

Jag sa aldrig att han och mamma skulle bli bjudna i helgen för att Jimmy fyller år. Tror att pappa möjligen blev besviken för det. Han kanske trodde att vi skulle bjussa på räkmackor :/ Men vi har redan bestämt att vi ska vara själva. Det kan vara frustrerande att vara med ens mamma och pappa hela tiden. Vi var ju där förra veckan och då var det inte speciellt spännande......

Jimmy somnande och jag satt och tryckte in musik i mammas mp3-spelare, och läste sedan lite manga....

på jobbet har inte så mkt spännande grejer hänt...eller ja min kusin har börjat där, det tycker jag är skitroligt. Han är jättetrevlig. Känns kul att få sitta och snacka barndomsminnen med. :)

Dagrna går så fort känns det som. Och sedan jul har jag inte hunnit vara ,med mina vänner. Vet inte riktigt vad det är med mig? Jag vill vara med dom, saknar dom verkligen jättemkt. Man påstår att man inte har ngn tid, men egentligen har man ju det.

Två av mina nära vänner har det väldigt jobbigt just nu som jag vet av. Jag vill verkligen vara en stöttande hand för dem, men man vill samtidigt inte lägga sig i och hålla på. Och kanske försöka låtsas som att man vet vad dom går igenom?

Men det känns så skönt att jag alltid kommer att ha mina nära vänner nära. De kommer aldrig att svika mig. Jag sviker dom nog mera....

En av mina kompisar ska förresten ha barn :) Men jag har inte hört av mig till henne tillräckligt :( Jag ser framemot när hon får den så man kan köpa en massa roliga barnkläder :D

men den största anledningen till att jag inte är mera med mina vänner är nog Jimmy. Det känns som att jag tog med honom hit, och tog allt ifrån honom., Hans familj och hans vänner. Nu har han ju ingen förutom jag, därför måste jag vara där vid hans sida hela tiden. Han säger naturligtvis att allt är bra, och att jag kan sluta oroa mig. Att jag kan vara med mina vänner när som helst.

Men det är så svårt att släppa tanken. Jag kan se att han lider. ibland ångrar jag mig att vi flyttade hit. Vi anpassade oss bättre i Vännäs. vi har inte speciellt mycket pengar, vi bor i en för stor lägenhet med alldeles för mycket hyra och räkningar. Vi lever på ungefär lika mycket pengar som vi levde på när vi gick på soc. Visserligen känns det väl bättre att ha ett jobb. men man vill ju ha kul för pengarna man tjänar in. Inte ge bort dom direkt man får dom....
Vi klarar oss naturligtvis.

De flesta förstår inte hur vi kan ha lite pengar. "Anna du har ju ett jobb nu, hur kan ni ha lite pengar?"

Well, en lön på cirkus 11000 och räkningar på 6000 kr per månad. Och efter busskort och mat blir det inte så himla mycket över.

Men jag har aldrig klagat eller känns att det är jobbigt att Jimmy är hemma. Han tar hand om vårt hem och våra katter :)
Alltid fint med lagad mat när man kommer hem ^__^

Men ibland kan jag bli iririterad över småsaker naturligtvis. Kan bli så lätt sur. Hatar mig själv för det....
Jag hatar även att tiden ska gå så fort, och att man ska jobba bort dagarna. Efter att man är hmma kl 17.00 är det inte mycket som händer sen.

Mat och disk, klockan blir 17.30. Efter det blir det dator/tv-spel. Klockan blir 19.30 Cops börjar. sen är det Simpsons. Räcker fram till kl 21.00 sen är det bara en halvtimme kvar tills kl blir 21.30 och jag får ångest över att jag måste gå och lägga mig snart :( nu är kl snart 22.00 och jag borde egntligen redan tagit på mig Syamasen---- >__<

Oj då nu har jag lättat mitt hjärta lite :S Therese more to come, so Hold on :D

Let's get updated ;)

               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: