4/12 - 09 - Uppspeedad

2009-12-04
23:31:19
Japp jag var lugn i går - men jag är tyvärr uppe i farten igen...

Fast det här är ingen negativ "uppspeedning" (och nej, gott folk, jag går inte på knark) Utan väldigt positiv.
Julen är ju här för tusan bövlar, vi kan ju inte bara sitta =)
Det ska bakas, lyssnas på julmusik, planeras och det ska lukta - jul!

Jag har varit på affärn mer än en gång nu i veckan och letat lämplig mat och dylikt som ska finnas tillgängligt vid denna årstid. Typ glögg, julnötter, mandariner, juleljus och...ischokla!

Vart f*n är ischoklan nu då?

Gick f*n 50 varv runt i butiken utan att ha hittat en j*vla ask! WTF! Det är ingen jul utan ischokla!
Det slutade med att jag högg tag i min moster som jobbar i butiken och frågade varför dom inte hade ngn. Hon försvann...

Sen kom hon tillbaka där hon skrivit upp recept på det =) Naturligtvis! Jag skulle ju göra egna! Både godare och ...ja godare! Jag antar att min intelligens kommer därifrån ;)

så hem å baka då, efter inköpta ingredienser! Det tog högst 7 minuter att göra det, så mycket till toatal bakning blev det ju inte...men det vart ju ett lyckat resultat i af =D Både gula och bruna chokladisar blev det =)

Jag har förutom sånt där jobbat till 20.00 och bör egentligen sovit för jättelänge sen, men jag är för pigg och glad för det =)

Fortfarande - inget knark här inte. Och ni kommer inte att hitta ngt konstigt i min ischokla - så det så! ^__^



               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: