Nu fick jag en till "mensvärk"...ouch.

2013-11-12
08:48:00
Har fått typ "mensvärkar" nu och har haft oregelbundna sådana sen kl 06.00 i morse. Vaknade av en ganska ordentlig sammandragning som då gjorde ganska ont och har inte kunnat sova sen dess.
 
Läste lite på nätet för att kolla om det bara är nå slags "förvärkar" eller om det är början på ngn fas...typ latensfasen. Det gör ont, men inte så att jag håller på att dö. Dock är Chomper cp i huvudet och vill något och när jag får en "mensvärk" medan han mjauar och stryker sig mot benen vill jag bryta nacken av han...
 
Jag funderar på om jag ska ringa Jimmy och be han komma hem - vill ju inte tvinga hem han från jobbet om det är falskt alarm...
 
Men jag kallsvettas som f*n och funderar på vad jag ska göra. Stöka ur diskmaskin står på schemat och jag har hett igång mys-musik. Jag låg ju och tänkte på bebis igår kväll och jag blev lite skraj. Är jag redo? Är jag redo för värkar och förlossning? Redo för att en bebis ska komma och förändra våra liv för alltid? Jag har ju alltid ställt in mig på att jag ska gå över tiden typ 2 veckor så detta var jag inte riktigt beredd på...men nu när jag har det här  "onda" känns det som att vi kanske kommer att ha vår bebis här snart? Och om jag är redo? SOM F*N!  Men jag vågar inte riktigt ta ut något i förskott - förvärkar kan man ju ha i flera veckor. Men jag känner mig glad i af, och har försökt packa det sista som ska med till förlossningen IFALL vi åker in i kväll. Nu fick jag en till "mensvärk"...ouch...
 
 


               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget


Sara - Ensamstående mamma 

Såååå spännande!


2013-11-12 / 11:30:58
Blogg: http://dolphin.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: