Jag är vaken 06.00 på morgonen....

2013-11-08
07:24:00
...det hör INTE till vanligheterna...men jag vaknade när Jimmy for sen kunde jag inte riktigt somna om. Har ont i ena höften och det är jobbigt att ligga på sidorna. Jag blev hungrig, kissnödig och snuvig dessutom så när jag väl gått på toa kändes det meningslöst att gå till sängen. Så jag diskade bort i stället haha...
 
Enligt min app är det ca 10 dagar kvar till BF nu. Har läst att i de flesta fall så går förstföderskor över tiden, så jag försöker vara inställd på det. Dock sitter jag ändå och känner efter i fall jag nu inte har ont någonstans ändå. Igår t.e.x hade jag ganska ont på höger sida av magen. Jag trodde typ att det var värkar, men jag har hört att det är mer "mensvärkar" man får och det onda jag hade kändes mer som "hugg" Jag la mig i sängen ett tag och efter en stund förstod jag var det var. Det var gaser... Jag brukar alltid få lite ont  på just högra sidan av magen när jag har gaser eller är lite risig i kistan. Kändes...tråkigt. Men samtidigt hade jag inte velat ligga på BB i helgen. Jag och Jimmy åker till mamma och pappa i kväll för att vara där hela helgen. Pappa har ju farsdag på söndag och egentligen var det meningen att vi bara skulle vara där på söndag men pappa ringde och ville vi skulle komma redan i kväll.
 
Han ska göra tacopaj och mamma ska ska dra fram madrasser så hela familjen kan ligga på golvet och bara mysa framför ngn bra film. Jimmy ska få träffa kattungen för första gången - tror han ser fram emot det. Nu låter han som en barnunge men han gillar verkligen katter ;)
 
Nu har jag alltså ätit frulle och druckit te, sen vet jag inte alls vad jag ska göra. Förmodligen blir det väl sängen igen -  energin är inte på topp. Förmodligen p.g.a järnvärdet men jag klarar f*n inte av järntabletterna!! Det är ju p.g.a dom som min mage inte funkar som den ska :(
 
 
 
 


               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget


Sara - Ensamstående mamma 

Fast det är inte alla som upplever det som mensvärk heller.. En kompis till fick som magknip (ja att det högg) och jag var där då. Hon trodde att det bara var vanligt magont och eventuell magsjuka, men jag tvingade in henne på förlossningen ändå. När hon sen ringde senare så blev hon inlagd för att det var värkar och förlossningen var på gång ;) Hade hon väntat längre hade hon förmodligen fått bebis hemma sa de på förlossningen.

Svar: Men shit! Då vet jag vem jag ska ringa nästa gång jag får ont! Tur det gick över i alla fall efter jag varit på toa så jag är ganska säker på att det var gaser denna gång i alla fall :-)
Truffle


2013-11-08 / 18:08:20
Blogg: http://dolphin.blogg.se


Sara - Ensamstående mamma 

Haha ja, det är bara att ringa mig.. Oavsett tid på dygnet, jag har alltid telefonen på :) Ser fram emot ett samtal inom en snar framtid ;)


2013-11-09 / 10:57:22
Blogg: http://dolphin.blogg.se





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: