19/5 - 10 - Desperat Hemmafru

2010-05-19
20:53:37
Jag hade tänkt att stiga upp 10.00 i morse - vad bra det gick?

Tvingande upp mig vid 11.45 för att börja göra i ordning tvätten.
Det var lite vemodigt då det var typ 3 år sedan jag ens rörde en tvättmaskin O__o

Men vi bokade tvätttid idag för att Jimpo jobbade och ja var ju ledig - så jag vart tvungen att offra mig...

Den första tvätten gick inte såå himla bra  - blandade ihop sköljmedel med flytande tvättmedel -
råkade tvätta på strykfritt i stället för normalt - tvättade på 60 när det skulle ha varit 40 - torkade i torktumlare fast jag inte skulle ha gjort det...

Alla dessa val?
Varför kan man inte bara snöra i kläderna och trycka på en knapp? O__o

Men sen ringde jag till tvätt-maskins-experten Jimpo som förklarade hur jag skulle göra.
Då gick det som smort ^__^

Har städat och tvättat omvartannat, och har knappt hunnit njuta av solen i dag. Katterna var dryga också, som skulle ut på balkongen och ta livet av sig medans jag vädrade sängkläder och annat...

Men när Jimpo kom hem var allting kirrat - kläderna var torra och ihopvikta - handdukarna torkade på balkongen.
Jag dushade, tog på mig nya fräsha kläder, och vi gick ut på en prommenix. Äntligen kunde vi njuta ^^

Vi köpte glass och tialotter =P Vi vann tio spänn typ hela tiden så vi köpte nya XD Tills vi inte vann nå mera...


Men det var kul!!



Nu ska vi nog spela lite innan vi går och sover! Ska upp tidigt i morrn!!


               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: