15/5 - 10 - Sommar och sol!!

2010-05-15
18:31:25
Sommarn är här nu - tror jag i af...

Igår så var vi alla på stan! Jag och Jimpo mötte upp Björn vid 13.00-tiden - for och käkade och gled runt på stan.
Hittade Sofia i Ûberläckra harembyxor med en skylt där det stod "18 år och singel" =)

Det var varmt ute - verkade alla tycka utom jag som hade på mig tjockjackan och svettades inte...

Brorsan hade fixat kvartersgård så alla kunde vara där och "leka" och fira Sofia på kvällen. Jimpo hakade på gänget och festligheterna medan jag drog mig tillbaka för att fara på jobbet. Jag började nämligen klockan 19.00 för att jobba natt...

Har haft en ganska bra natt ändå - har gfjort mycket, och faktiskt inte känt mig så himla trött heller...
När jag började förbereda mig för att börja fara hem hade min jobbarkompis gått in utan att jag märkt det - och sen när han ropade "Hej Anna" skrek jag som en stucken gris. Jag blev så rädd att jag vara nära till tårar! INTE KUL!

När jag kom ut med samma tjocka jacka i morse tyckte även jag som alla andra - sommarn är ju här.
Det luktade så gott, gräset var grönt , fågalarna kvittrade och snön var som bortblåst!
Det var riktigt varmt i lägenheten när jag öppnade dörren, så jag tog genast på mig payamsen, öppnade balkongdörren- Tur att fönstret var öppet i sovrumemt - och fläkten var igång.

En söt och utslagen Jimpo låg i sängen, och jag kröp ner hos honom. Jag bestämde mig där att jag inte alls ville sova bort dagen. Vem vill missa årets första sommardag? enligt mig.

Jimpo väckte mig vid 14.00, han gjorde i ordning varma mackor åt mig. Vi tog på oss sommarkläder och begav oss ut i solen...  UNDERBART!

Vi gick till Soilbacken - köpte läsk, var på Rusta och ÖB. Inne på Rusta köpte jag mig ett par söta prommenadskor för 70(!) spänn och ett dushdrapperi till brorsan ;)

Sen blev det Maxi och firade solen med mjukglass och slush =)

Nu är vi hemma och jag ska alldeles srax fara till jobbet i morgon =/ Känns så trist då det känns att jag var på jobbet alldeles nyss...jag vill vara ledig så jag kan njuta av solen ännu ett tag!




               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: