Bio-filmer

2010-03-15
21:35:37
Har varit på bio på sistone utan att ha hunnit skriva om filmerna jag sett! SHAME ON ME!

Here it goes:

Prinsessan och grodan

Ett smart sätt att förvanlda en klassisk historia till en mer modern version flyttad till 20-talets New Orleans, med allt som hör därtill.

*Musiken
*Voodoo
*Träsk

Jag kan ju inte påstå att jag inte blev road av filmen. Inget att klaga på direkt.
Dock så känner jag inte samma känsla som jag kan känna för andra Disney-klassiker.
Och det var alldelels för mycket musik i filmen - och i efterhand kan jag inte komma ihåg en enda låt...

Men den är ju inte dålig.

Betyg:

3/5




En ny variant av den klassiska sagan av mästaren Tim Burton.
Hans stil är egen, och den är enligt många helt fantastisk.

Hans misslyckas inte heller med Alice i Underlandet - och hans stil passar ju sagan perfekt.
Att se en film av Tim Burton är att få sitta tillbaka, njuta och verkligen få drömma sig bort någon helt annanstans.

Men även om filmen är långt ifrån vanlig känns det som att herr Burton hade kunnat lyft filmen ännu högre.
Jag har ju höga förväntningar på hans filmer.

Betyg:
4/5



               k o m m e n t e r a
               Intressen | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: