Tekken...

2010-02-09
11:31:43







Oh here she goes
- nagging about Tekken again.

Tekken-spelen har både varit hyllade - och kritserade.

De har släppts i följande ordning:
Dock älskar jag trean. Inte mega-snyggt direkt - men helt klart godkänt! Fulländat spel!

Några år senare tillsammans kom äntligen Tekken 4, på Playstation 2. Vi hade alla höga förväntningar.
Det var galet snyggt(enligt mig) men tyvärr var det betydligt mer obekvämt att spela spelet.
Gubbarna kändes sega att styra. Enligt många är detta den sämsta i serien.

Men Tekken 5 kom tillslut ut, och jag kände igen spelet mer från trean(även om det fortfarande är min favorit)
Riktigt snyggt, och roligare att styra gubbarna.

Tekken 6 har jag inte testat ännu - det har fått både ros och ris.
Men jag har en känsla att jag kommer att ge det ros.

Tekken är så mycket mer än bara fighting för mig. Jag har ett riktigt tyckte för karaktärerna och deras storys som smälter samman.


Mina favoriter är Ling Xiayou och Kazama Jin.

Tekken-serien overall
Betyg:
4/5






               k o m m e n t e r a
               Intressen^^ | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: