Mononoke Hime

2009-09-22
23:06:22
F*n vad jag tjatar om Studio Ghiblis filmer...

Men jag ser egentligen inte så himla mycket på film. Men när det kommer till just de filmerna
så smälter jag bort av lycka.

Mononoke Hime var faktiskt den första filmen som gjorde mig intresserad. Totoro och
Kiki hade jag sett innan som liten, men då tänkte jag naturligtvis inte på dem som speciella.
Utan som andra bra barnfilmer.

Mononoke Hime är INTE en barnfilm. Inte enligt mig i af. Alldeles för mycket blod, död och hemskheter!
Men den är så underbart bra.

Jättefint animerad(som vanligt) jättebra karaktärer, underbar miljö, fantastiska figurer och varelser.
Ingen typisk"den är god, den är ond"-historia utan den skildrar en gudomlig värld på ett realistiskt och humant sätt.
Jag älskar den. Den står på samma prispall som Spirited Away och Howls Moving castle. 

5/5







               k o m m e n t e r a
               Intressen:) | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: